Partnerami w konsorcjum będą dzienne Szkoły Techniczne BZDZ w Aleksandrowie Kujawskim, Bydgoszczy, Ciechanowie, Chełmnie, Mroczy.
Łączna wartość dofinansowania 142 179,00 EUR.
Większość uczniów kształcących się w szkołach technicznych BZDZ należy do grupy rodzin średniozamożnych, mieszkających na terenach małomiejskich i wiejskich, bez rozwiniętej sieci komunikacyjnej, co powoduje trudności w dostępnie do kultury i rozrywki. Ponad 30% naszych uczniów pochodzi z rodzin, które korzystają ze wsparcia pomocy społecznej.
1. | Uczestnicy zostaną wybrani w drodze transparentnego, uczciwego i niewykluczającego procesu rekrutacji. |
2. | Wszystkie działania zostaną zorganizowane z zachowaniem wysokiego poziomu standardu bezpieczeństwa i ochrony zaangażowanych uczestników, zgodnie z obowiązującymi przepisami, np. dotyczącymi zgody rodzica, minimalnego wieku uczestników itp. Beneficjent musi zapewnić uczestnikom odpowiednie ubezpieczenie. |
3. | Uczestnicy zostaną odpowiednio przygotowani do pobytu w kraju organizacji przyjmującej pod względem praktycznym (logistyczny, językowym itp.) oraz kulturowym. Przygotowanie zostanie zorganizowane we współpracy z jednostką przyjmującą. Planujemy intensywne kursy językowe dla uczestników mobilności, aby mogli swobodnie poruszać się w innym kraju europejskim, w sytuacjach zawodowych oraz życiu codziennym. Niektórzy nasi partnerzy oferują również naukę języka swojego kraju za pomocą platform internetowych przed realizacją mobilności. |
4. | Przy realizacji projektu będziemy starali się wybierać transport kolejowy lub autokarowy, aby zminimalizować negatywny wpływ na klimat. W przypadku znacznych odległości, których nie da się pokonać tradycyjnymi środkami transportu, będziemy korzystać z samolotów. |
5. | Jako forma współfinansowania organizacją wysyłająca może poprosić uczestników mobilności o współfinansowanie kosztów działań i usług niezbędnych do realizacji mobilności. Wysokość wkładu uczestników musi być proporcjonalna do dotacji przyznanej na realizację zaplanowanych działań, musi być wyraźnie uzasadniona, zbierana na zasadach non-profit i nie może stwarzać niesprawiedliwych barier dla uczestników. |
Będzie badana liczba partnerów zagranicznych, liczba nowych partnerów oraz jakość współpracy.
Wnioski z ewaluacji będą wykorzystywane przy wyborze partnerów podczas realizacji kolejnych mobilności. Monitoring obejmuje również liczbę uczniów i nauczycieli uczestniczących w mobilnościach zagranicznych (w tym także liczbę nauczycieli, którzy po raz pierwszy skorzystają z tej możliwości). Monitoringowi zostanie też poddana publikacja informacji o szkołach i realizowanych projektach na międzynarodowych platformach oraz spotkaniach i konferencjach.
NA ETAPIE PRZYGOTOWYWANIA WNIOSKU |
|
W mobilności kadry wezmą udział nauczyciele przedmiotów zawodowych, w tym nauczyciele języka obcego branżowego oraz kadra zarządzająca placówkami. W mobilności będą również brali udział opiekunowie uczniów uczestniczących w praktykach zawodowych.
Ewaluacja odbędzie się po każdej zakończonej mobilności i dotyczyć będzie podsumowania realizacji projektu głównie pod kątem osiągniętych rezultatów i porównaniu ich z zakładanymi celami.
Każda grupa uczestnicząca w mobilności będzie podlegała monitoringowi i ewaluacji, z zastosowaniem różnorodnych narzędzi.
PRZED MOBILNOŚCIĄ | W TRAKCIE MOBILNOŚCI | PO MOBILNOŚCI |
|
|
|