Czy wiecie, że efektywność nauki ściśle wiąże się z naszym stosunkiem emocjonalnym i intelektualnym do przyswajanego materiału? Znudzony umysł nie będzie sprawnie rejestrował informacji, a zapamiętana wiedza bardzo szybko wyleci z głowy, nie pozostawiając niczego więcej ponad przykre wspomnienie przymusu. Podobnie jest z negatywnym nastawieniem typu: “nie dam rady, to za trudne”.
Pozytywne podejście natomiast pobudza mózg do działania. Jak to jednak osiągnąć? Otóż warto zadać sobie kilka ważnych pytań, które mogą pomóc – mianowicie:
co mogę zyskać dzięki tej wiedzy?
jak to czego się uczę może wpłynąć na moją przyszłość?
a nawet jeśli nie widzicie w tym nic dla siebie od naukowej strony, po prostu wyobraźcie sobie wolność po dobrze zdanych egzaminach lub dostaniu się na wymarzone studia!
Wspaniałe rezultaty przynosi również osobisty stosunek do zgłębianej dziedziny. Zastanawiajcie się, co myślicie o przyswajanym materiale, czy się z tym zgadzacie i jak możecie wykorzystać to w praktyce.
Zapewniamy piorunujący efekt