Kurs Excel dla początkujących

Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do korzystania z programu MS Excel w pracy administracyjno – biurowej. Kurs obejmuje podstawy obsługi programu, stosowanie formuł i funkcji, tworzenie i edycję wykresów, przykłady zastosowania funkcji dla dat, czasu i tekstu, tworzenie konspektów, formatowanie warunkowe, zarządzanie skoroszytami oraz drukowanie.

Adresaci szkolenia: Kurs przeznaczony dla osób wykorzystujących w swojej pracy komputer lub osób poszukujących pracy biurowej, które chcą nauczyć się od podstaw obsługi i efektywnego wykorzystywania programu MS Excel (wymagana podstawowa znajomość obsługi komputera).

Cel szkolenia: Nabycie umiejętności płynnej obsługi programu MS Excel w celu zwiększenia efektywności pracy i kwalifikacji zawodowych. Uniwersalny charakter prezentowanych zagadnień pozwala pokazać możliwości MS Excel w codziennej pracy administracyjno-biurowej oraz w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.

Uczestnik szkolenia pozna podstawowe operacje na komórkach i nabędzie umiejętność ich formatowania. Nauczy się sortować oraz filtrować dane zawarte w arkuszu kalkulacyjnym. Będzie potrafił stworzyć wykres oraz przygotować arkusz do druku. Zostanie zaznajomiony także jak pracować z prostymi obiektami – grafiką, ramką oraz jak wstawić komentarz odnoszący się do danych zawartych w tabeli.

 

Ramowy program:

 

14 godzin zegarowych, 2 dni szkoleniowe

  1. Zapoznanie z programem Excel
    – Omówienie okna programu i wstążki, opcje programu
    – Używanie szablonów
     
  2. Podstawowe operacje na komórkach i formatowanie
    – Wprowadzanie danych, edycja komórek
    – Wyszukiwanie i wybieranie komórek i grup komórek
    – Kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów komórek
    – Wstawianie i usuwanie komórek i rzędów
    – Zaznaczanie specjalne
    – Wklejanie specjalne
    – Formatowanie jako tabela
    – Typy danych i formatowanie według typu danych
    – Autowypełnianie
    – Komentarze: wstawianie, wygląd, edycja
     
  3. Formuły i funkcje
    – Wstawianie i modyfikowanie formuł
    – Adresowanie względne i bezwzględne, mieszane
    – Autosumowanie
    – Funkcje statystyczne (SUMA, ŚREDNIA, MAX, MIN, MIN.K, MAX.K, WYST.NAJCZĘŚCIEJ.WART)
    – Funkcje zaokrąglania (ZAOKR, ZAOKR.DÓŁ, ZAOKR.GÓRA)
    – Funkcja warunkowa JEŻELI (prosta)
    – Tworzenie nazwanych obszarów
    – Zarządzanie nazwami
     
  4. Analiza danych
    – Sortowanie danych
    – Filtr (opcje podstawowe)
     
  5. Drukowanie i jego opcje
     
  6. Tworzenie i organizacja skoroszytów
    – Ochrona arkusza i skoroszytu
     
  7. Zarządzanie zakładkami (dodawanie, usuwanie, nawigowanie)
     
  8. Zarządzanie widokiem okna programu (nowe okno, blokowanie okienek, podział okna)
     
  9. Formaty plików